Vad händer i Sverige?!!

Himlen utanför är alldeles gråtfärdig.
Jag förstår den.
Vi har kränkt vårt land,
frasen "Jag vill leva, jag vill dö i norden" är inte längre lika självklar för många.
Därför att vi ser en skrämmande utveckling,
en utveckling mot intolerans och alldeles för lätta lösningar.
Demokrati
I Sverige fick SD stöd från 5,7 % av väljarna.
I Kristianstad kommun är siffran 12%.
Det är sorgligt, otroligt sorgligt.
Det är skrämmande, otroligt skrämmande.
Det är ideologiskt en katastrof.
Men vad beror det på?
Är det missnöje, som vissa säger?
Är det den bruna vågen som svept över Europa sista tiden
som nått vårt vackra land?
Jag tycker mig ha sett, när jag pratat med andra,
(folk som funderat på att rösta på SD och nu slutligen kanske gjort det)
att folk inte tagit dem på allvar och därför inte brytt sig om att skrapa på ytan
(allt som behövs för det är att verkligen lyssna på dem),
men samtidigt har de framfört åsikter om invandringen som tilltalat.
Dess faktorer tillsammans är kanske en av anledningarna till deras framgång.
Missnöje, påverkan från andra länder, underskattning, lathet
och en enkel lösning på ett stort och komplicerat problem,
var det allt som behövdes för att släppa in rasister i riksdagen?
Fy fan!
Det är nu alliansens ansvar att lösa situationen på bästa sätt.
Det är naturligtvis en fruktansvärt svår sak att göra.
Att de lägger över det ansvaret på MP är inte förvånande,
det är en enkel sak att göra.
Och jag kan ärligt talat misstänka att de rödgröna skulle kunna gjort samma sak
(fast mot något parti mot alliansen då).
De är alla ställda, bedrövade, desperata
och försöker i en tidigt skede att försöka se en rimlig lösning.
Att MP skulle samarbeta med alliansen är naturligtvis orimligt.
De för en dålig miljöpolitik,
de tänker bland annat bygga 10 nya kärnkraftverk.
Som Wetterstrand sa:
"Vad skulle våra väljare säga om vi gjorde det?!"
(med reservation för det ordagranna).
De skulle naturligtvis förlora sina viktigaste frågor,
det de ÄR,
deras själ.
Och de skulle förlora väldigt många av sina väljare.
En moderat sa precis nyss i TV:
"Det är orimligt att tro att vi skulle samarbeta med vänsterpartiet".
Ja, det är samma sak.
Och båda lösningarna ÄR orimliga.
Jag hoppas att alliansen inser det och slutar peka på finger på MP och skylla på dem nu.
Ja, det är som det är.
Jag hoppas att våra politiker kan hantera det
och sköta sitt arbete så att SD åker ut nästa val.
Om en stund ska jag åka och försöka hitta en ny säng.
/LaCinna svär och förbannar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0