Dynga och åter dynga, allt är bara dynga

Härom dagen satt Reinfeldt i TV och pratade om att moderaterna arbetar för att ALLA ska jobba.
Han talade så vackert om att se allas potential och arbetsförmåga.
(och då menar han även de sjuka som inte ens klara sig själva)
Han menade att moderaterna inte sparar på några resurser för att alla ska kunna jobba.
Vilket jävla skitsnack!
Ja, de vill att alla ska jobba. Men inte fan är det på bekostnad av "deras" pengar.


Läraryrket är ett av de få yrken jag kan klara av p.g.a min något inte fullt fungerande hälsa.
Men jag vill jobba, och jag är beredd att kämpa hårt för att kunna jobba.
Ändå är idioterna inte beredda att hjälpa mig att klara av det lilla jag har kvar av utbildningen.
Efter att jag har kämpat i över 4 år med studierna.
Det är inte mycket jag begär.
50% av existensminimum i två år.

Det blir ju billigare än att ha mig gående sjukskriven i flera år, dessutom utan examen.

Så hur fan kan han står där och påstå att moderaterna gör allt för att alla ska jobba och inte sparar på några resurser för att nå det målet.

Människoresurser sparar ni inte på, era empatiskt invalida jävlar, människor kan man driva till stupets rand och lite längre än så om det bara sparar lite pengar.
Men att ge till folket så att de själva kan påverka sin situation och se till att kunna arbeta, där drar ni gränsen.
Där sparar ni in på de resurser som möjligtvis hade kunnat finnas.

Ni är inte måna om människan. Bara enkronorna.
Och det kommer att slå tillbaka.
En dag kommer det ge konsekvenser som ni inte är beredda att ta.
Och den dagen kommer jag stå framför er
och hånle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0