En helg i sommarens och festens tecken

Igår kväll var en helt underbar sommarkväll. Solen sken och luften var skön.
Jag och Anna tog en god drink, sedan cyklade vi till Handelsbaren och mötte upp med Hanna som är jättetrevlig, hennes man och kompisar till dem som också var trevliga. De bjöd på rosévin som nog fan är det godaste vin jag druckit.  Om något någonsin knullat i munnen så var det det vinet.
Och så träffade jag lite löst folk jag känner också.
Det var fantastiskt trevligt!
Men det är väl så, det är oftast de där spontana sakerna som blir bäst. Inga förväntningar, förväntningar har en tendens att inte slå in. Utan förväntningar är man nog också mer avslappnad, tror jag. Man letar inte hela tiden efter något som ska hända, man lever i nuet och låter saker hända av sig själva. Då blir det bra.
Men jag glömde fota, precis som på midsommarafton. Jag är en jävla slarver.
blogg_shirazrose
Det var inte det här vinet, jag kommer inte ihåg vad det heter. jag tror att Anna har koll på det, för jag bad henne att lägga det på minnet. jag var inte tillräckligt nykter för att kunna komma ihåg ett vinnamn.
Men visst är rosévin perfekt när det är sommar och alldeles underbart?
Idag scrapbookar jag inbjudningskorten till min födelsedagsfest.
Också har jag tagit ut Tim på hans första promenad utomhus. Jag bar honom, han får vänja sig vid omgivningen innan han får springa själv. Inskolning. Eller, utskolning kanske man säger då...
Han rev min arm. Men det är sånt man får ta när man bär en katt som ser en massa spännande saker de vill undersöka och utforska. Det lär väl bli några klösmärken till innan han får springa på egna ben...
Nu ska jag återgå till pysslandet.
Hoppas nu har en underbar underbar sommardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0