Om gamla uttalanden

Ja, Lars Ohly har sagt en del saker som får min mage att vrida sig lite.

Problemet är väl, som alltid, att de ryckts ur sitt sammanhang.

Men det är ändå sagt.

Jag skulle gärna höra honom helt ärligt förklara citaten om Berlinmurens fall,

jag är inte säker på att det han gör idag inte är att försöka trolla bort dem.

Däremot är jag rätt säker på att han inte tycker så idag.

Fram för allt är det absolut inte den politiken han driver.

Och det är det viktiga, oavsett dumma uttalanden.

Bildt är inblandad i folkmord och systematiska våldtäkter,

om än absolut inte direkt.

Om man kan hålla Ohlys uttalanden om kommunismen emot honom än idag,

vad ska man då göra med Bildt?

Jag tror inte att det finns en enda av våra framstående politiker som inte gjort dumma uttalanden.

Olofsson stod så sent som i våras och sa att det finns en fara i att låta folket rösta,

eftersom de kan rösta fel.

Men media hänger hellre Ohly och låter andras dumheter vara historia.

För att det är lätt och tacksamt.

Men men, rätt ska vara rätt.

Så i ärlighetens namn, här har ni dem

(kom bara ihåg att de går att tolka på olika sätt):

 

En ung Borg. Jag tror att han lämnat det här bakom sig

(men hur gulligt är det inte?).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0