Inbjudningskort och boktips

Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om idag...
Jag har gjort färdigt alla inbjudninskorten till min 30-årsfest. Mycket senare än vad det borde vara, festen är på lördag. Men sån är jag i ett nötskal.
Jag hade tänkt ta kort på inbjudningskorten, som jag scrapbookat ihop alldeles själv, men glömde det såklart. Och nu är de ivägskickade. Jaja och well well.
Jag kanske skulle köra något slags boktips-inlägg?
Det första jag kan tipsa om då är mina egna texter. Tyvärr är de rätt svåra att få tag på, då får ni bryta er in i min lägenhet. Men de är bra i alla fall. Det är nog min enda talang, som jag kommit på än så länge. Och keramik. Och ett par saker av sexuell natur också, men det behöver jag ju verkligen inte ta upp här.
Dagens boktips:
Mannen som kunde tala om hästar skriven av Lasse Lindroth

Det är en väldigt lättläst och roligt bok som handlar om en kille som blir känd för att han på fyllan visar kuken i direktsändning.
Man skulle kunna säga att det är en kritik mot en tendens vi har att hylla människor som egentligen gjort absolut ingenting (tänk på alla dokusåpa-kändisar).
Det är inget mästerverk, men väldigt rolig och absolut läsvärd.
Lasse Lindroth var författare men främst stå upp-komiker under alias Ali Hussein.
Han dog -99, bara 26 år gammal, i en trafikolycka. Ändå hade han hunnit vara en av Sveriges mest framstående och hyllade stå upp-komiker i flera år och gett ut fyra böcker.
När Lindroth dog var han ännu inte färdig med Mannen som kunde tala om hästar, istället skrev hans fru färdigt den och den gavs ut några månader efter hans död.
Så här ser den ut:
Mannen som kunde tala om hästar
Så här var han som stå-uppare:

 


Kommentarer
Postat av: ASIAT

vad har du hittat på idag då söt?

kram! =)

2010-07-05 @ 17:41:10
URL: http://asiat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0