Om att ta tåget till Malmö

I fredags tog jag alltså tåget till Malmö.
Sent i lördags kväll tåg jag tåget hem igen.
Jag åkte dit för att hälsa på Anna, en av mina bästa vänner.
Vi har alltid så jävla roligt! Utan att egentligen göra något alls.
Anna har en sambo som heter Johan.
Han kom hem från jobbet i fredags kväll efter att ha jobbat inte ens två timmar.
Jag skämtar med honom och säger att det var en jävligt kort arbetsdag.
Då säger han allvarligt:
-Jag fick en stöt...och håller upp en svartbränd hand.
Det såg verkligen inte bra ut, han var ordentligt skadad och mådde verkligen inte bra.
Men det är klart, får man 3000 volt genom kroppen gör man väl inte det.
Han hade förmodligen en jävla tur som överlevde.
Så här hade hans hår förmodligen sett ut om han inte varit rakad.
elektricitet
Han gnällde mycket, men vägrade åka in till akuten.
Gott folk, om ni får en massa volt genom kroppen:
Ni måste in till akuten! Allt annat är korkat.

Och jag är en hård jävla människa.
Till slut sa jag faktiskt till Johan att om han inte åker in till akuten kan han sluta gnälla också.
Jag anser att om man har problem men inte är villig att göra vad man kan åt det får man faktiskt ta det utan gnäll också.
När man gör vad man kan för att lösa problemet, kan man gnälla precis hur mycket man vill.
Men tills dess: Skyll dig själv.
Så hård är jag.
Jag och Anna hade dock väldigt roligt när vi hittade på skämt om Johans olycka.
Bland annat:
Johan kommer till doktorn och frågar:
-Doktorn, är det farligt att ha kvicksilver i tarmen?
Doktorn:
-Hur fan har du fått kvicksilver i tarmen?
-Jag fick 3000 volt genom kroppen, det gick in genom handen och ut genom röven. Jag fick frossa, så jag skulle kolla tempen. Då sprängdes termometern.
Och det är nog den mest rumsrena av dem.
Så mogna är vi.
I lördags spöregnade och åskade det heeela dagen.
Så här:
regn.jpg
Först halv elva på kvällen avtog regnet så pass mycket att jag kunde ta mig till tågstationen.
Vi satt inne och spelade kort hela dagen och kvällen. Så när som på 20 minuters promenad med hunden, för att det var tvunget. Det regnade så mycket att det gick rakt igenom våra regnkläder.
Men det var mysigt att bara sitta inte och spela skitgubbe medans regnet öste ner, åskan mullrade och blixtarna lyste upp en för övrigt mörk himmel.
Igår var jag helt utmattad och sov nästan hela dagen. Jag orkar egentligen inte med sådana äventyr just nu, men man måste ju hitta på något ibland så man inte blir knäpp i huvudet.
Jag tittade på Slumdog Millionaire igår också.
Det är en väldigt bra film faktiskt!
slumdog-millionaire-poster-full.jpg
Nu ska jag åka och släppa ut päronens hundar.
/laCinna börjar komma ikapp igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0