Paj och vänner, rockstjärnor och bajs

Oj. Nu va det ett tag sen igen!
Ooops, I did it again som kanske någon skulle uttrycka det.

Så är det när skolan börjar. Man hinner inte och orkar inte och har annat för sig som kanske inte är roligare men viktigare.

Så ibland, när humöret är rätt, hjärnan pigg, stressen lugnad... Då händer det. Då kan jag skriva i bloggen.

Lärarna har glömt hur man stavar ordet mjukstart. Jag kan däremot nöjt meddela att vi fått en ny, manlig lärare som inte är så dum att titta på och som dessutom är rolig. Han ska få en dotter precis vilken sekund som helst. Hoppas det går bra med det där.

I torsdags var Annika och Daniel här på besök. Ja, de kom för pajen såklart. Rabarber-och-jordgubbspaj. Annika var noga med att göra klart att utan paj finns det ingen anledning att komma. Hon skojade ju.... hoppas jag.
De tog kort. Annika tog ett kort på mig där jag ser sjukt både sleten och tjock ut, så lägger hon ut det på sin blogg. Och det är jä*ligt bra att jag gör reklam för det nu så alla kan rusa dit för att se hur ful jag ser ut att vara. I alla fall... hämndens dag skall komma *nån mysko musik som ska låta läskig men egentligen inte gör det*. Det blev ett väldigt fint kort på Lumba i alla fall. 
And I love you even if you just take me for the paj! :-D

I fredags var jag och Anna och tittade på Hardcore Superstar på Banken. Ett av mina favvoband sen långt tillbaka. 12 år, närmare bestämt.
Anna är så jäkla ball, hon är på allt. Hon hade aldrig hört HCSS (förkortning för att jag är lat) innan. Jag frågar om hon vill med. Hon svarar "ja". Först efter att jag köpt biljetter till oss hör hon dem. Jag gillar människor som är villiga att prova, att chansa, att gå utanför sina egna gränser. Jag vet ingen annan som skulle gå med på att betala för något de inte vet vad det är, bara för att jag säger att det är bra. Det är en bra egenskap hos en människa i mina ögon. Hjältemodigt.
Och ja, Anna tyckte om musiken och konserten. Skönt som fan för mig! :-D
I måndags pratade jag med en klasskompis som jobbar som städerska på hotellet där de bodde. Hon berättar att en av HCSS:arna...*trumvirvel*...wait for it...wait for it... hade bajsat i sängen. Jag säger det igen för jag vet att det här är svårt att greppa, men en vuxen, frisk man hade alltså bajsat ner sängen på hotellet!!! Va fan, hur svinig får man bli? När städerskorna kom in i rummet skrek de för att hela toaletten och golvet runt sängen var nerspytt, och det är illa nog, men när de upptäckte presenten i sängen glömde de snart spyorna.
För fem år sen bad jag samma man att köra upp sin näve i röven på sig själv (en rad händelser ledde till detta tilltal, jag brukar inte säga så till folk i normala fall) och nu sitter jag här och funderar: Tänk om han gjorde det? Tänk om han faktiskt körde upp näven i röven på sig själv, och så blev han så slapp att han inte kan hålla sig längre. Då är ju allt detta mitt fel!!

Haha...neeej. Det är det inte.

Jag träffade min good-looking klasskompis Daniel på konserten också. Så vi tittade på den ihop. Han är trevlig, Daniel. Igår tog vi en liten tur på stan ihop också. Vi har mycket konstiga samtal och alla slutar väldigt konstigt också. Och ibland, om vi kommer fram till någon slags slutsats, då klubbar vi det. Som igår till exempel, då klubbade vi igenom att gamla människor med dålig syn och dåliga reflexer och som tar tio minuter på sig att komma ur bilen och lika lång tid för att komma in igen inte borde köra bil. Eller om de är senila. Vi klubbade det på toapapper, faktiskt. Så nu är det så.

Idag har varit en fartfylld dag. Jag började med att jogga 20 minuter, styrketräna 1 timme, sen handlade jag, sen åkte jag hem och rensade rabatterna från ogräs, sen försökte jag få igång gräsklipparen men i vanlig ordning ville den inte jobba. Jag ska ta och köpa en handjagare, gräsmattan är så liten så det räcker nog och jag har en känsla av att de inte är lika lata. Det ligger liksom inte i deras natur. Efter det cyklade jag hem till mamma och pappa och åt levergryta. Och efter en returresa på cykel hem igen ägnade jag nån timme åt att plugga innan Idol drog igång igen.

Nu har jag skrivit mycket. Nu är det dags att sova.
med kärlek och många pussar
                                            /LaCinna funderar på om det är dags att omvärdera vissa saker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0