Väl spenderad sista dag

Så var jag här; sista natten i Dalarna och min söta lilla timmerkoja utan lås. Jag lämnade Elise´s dator här inne - i den olåsbara kojan - hela dan idag. Bara för att se vad som kunde hända liksom. Take a walk on the wild side. =). Den låg kvar när jag kom in här nu. Men idag har varit en hektisk och väldigt bra dag med många saker utförda. Jag började dagen med att bada i ett vad jag anser är ett iskallt Siljan. Men kroppen funkar ju som den funkar, och efter fem minuter tyckte jag att det var jätteskönt och ville inte gå upp på land. Miró, som är en riktig badkruka och om möjligt undviker att gå i en vattenpöl om han kan, hoppade av någon oklar anledning i också och simmade runt för glatta livet...tre gånger! Dali och Winnie (kusinhunden) däremot, som brukar älska att bada, gick inte i. Allt sammans är mycket oklart i det här skedet. Det var i alla fall en bra början på dagen. Sedan for vi bort till ett utkiksberg, och denna gången fick vi faktiskt beskåda den vackra utsikten. Efter det bar det av till Insjön och en samling outlet-butiker som ligger samlade tillsammans. På Claes Ohlssons köpte jag en västa till kameran, skylt till toadörren så att folk hittar till dass, en ny dusch eftersom att den hyresvärden tillhandahåller inte är på långt när tillfredsställande (ja, inget snuskigt alltså), och något till som jag glömt tror jag. Sedan var jag inne på Iittala-outlet och köpte min efterlängtade skål plus Muminglas. Allt detta tog lååång tid. Vi var ändå sex pers som var på shoppinghumör och i lugn och ro ville fynda. Vidare åkte vi till Rättvik och tittade på bilar, folk med gamla snygga bilar samlas där nu för någon form av motorfestival. Fan vilka schyssta bilar det finns! Det finns en väldigt lång brygga i Rättvik, och om man går ut där får man en väldigt häftig utsikt över en bergssluttning med hus, det ser ut som en sån där modell-tågbana när man står där och tittat. Där tog vi en promenad. Vi gick också på den minsta marknad jag någonsin sett. Och vi letade efter någonstans att äta, men hittade inget med rimlig mat till rimliga priser. Därifrån åkte vi till Mora, tittade på fler snygga bilar som samlas där också nu. De hade tävling med sådana där supersnabba båtar också, men vi kom precis i slutet av tävlingen. Det går undan jäklar i min doja!! Så åt vi på samma ställe som igår, Wasastugan tror jag det heter. Igår åt vi alla amerikanska ribs, idag tog vi alla en hamburgertallrik (fast jag tog min utan bröd så det blev ju egentligen biff och klyftpotatis då). Sjukt gott!! Mätta som en plätt som ätit för mycket for vi hem åt stugan igen, och var hemma vid nio. Eller kanske var hon redan halv tio. I vilket fall, hade Martins kusin med fru och två bedårande barn kommit då. Väldigt trevliga alla hopa. Nu ska de ta vid efter oss här. vi spelade det där tärningsspelet, och denna gången blev jag faktiskt fyra eller femma av nio tävlande. Det tar sig sa gubben som spydde i hatten. Jag hade väldigt roligt. Men nu faller mina ögon ihop. Jag sov bara några timmar inatt, men den historien kan jag dra en annan dag. Så därför, puss och kram mina vänner!! Imorrn bär det av hemåt. /LaCinna är för trött för att komma på något

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0