Ingenting, semester och övergiven kattunge

Haj!

Hmmm. Det här börjar bra. Jag kommer inte på ett skit att skriva
..........         lalalalala     ........*viftar på tårna*
Jag har sått nytt gräs, har jag sagt det? Det har jag i alla fall.
Imorgon ska jag åka till Malmö efter jobbet (jobbet = usch!) och köpa fösledagspresent till lilla Elise (syster-ysters fru).
Tänkte ta en tur förbi Anna också. Ska be henne sätta på mig ögonbrynen så de är fina till semestern.

Just det ja, semester!
Vi åker på måndag morgon, när mamma kommit hem från jobbet.
Då bär det först av till Ullared. På tisdag åker vi till Gränna eller nåt sånt och utforskar ett naturreservat. På onsdag sätter vi oss snällt i bilen igen och far till farmor i Uppland, alldeles söder om gränsen till Gästrikland. Där är det konstigt. Om man bor hos farmor och blir sjuk måste man åka till Uppsala sjukhus som tar en timme, fast det bara tar typ 1/2 timme att åka till Gävle. Bara för att det är olika landskap. Men lite dumt faktiskt, behöver man komma in fort så gör man inte det helt enkelt.
Just det, en vecka hos farmor, sen ska vi till Dalarna. Och sen vet vi inte när vi kommer hem.

Igår var jag hos min kusin och fikade, rabarber-banan-och-jordgubbspaj, mums! För att binda ihop saker och ting här i texten kan jag berätta att jag ska möta upp med samma kusin i Dalarna.
I alla fall hade hon hittat en liten liten kattunge övergiven i gärdsgårn, den är kanske tre eller fyra veckor gammal. Så sjukt söt! Nu har hon den i en katttransportbur och ger den majsvälling var tredje timme ungefär. Jag gick runt med den hela kvällen, för den pep så hjärtskärande när man satte ner den i transportburen. Den bajsade på mig. Och det gick hål på min tröja när den försökte dia den.
Sofie, min kusins barn, har döpt den till Katten. Helt enkelt. När den klarar sig själv ska den flytta ut i stallet.

Jag har plockat jordgubbar idag på självplock som en riktig vuxen. Det kostade 13 kr litern. De ligger i frysen nu. Med lite socker också. ja.

Jaha....
Nä, nu är jag nog färdig. 
   
         /LaCinna nötknäckaren

Kommentarer
Postat av: Annika

Älskling!

Den dissar inte!

Ska bara få ordning på alla kategorier osv. så jag kan publisera rätt sak i rätt kategori!

Vår blogg älskar din blogg!

Vi jobbar nu på ny design, vad tycks?

2009-07-10 @ 19:20:07
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/
Postat av: Annika

aaaa... Du är bäst!

We love you LaCinna

2009-07-10 @ 19:31:38
URL: http://bringblingtoeverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0