Veterinärbesök och målning

Idag har det hänt stora saker i Holken!
Lille söta Tim har förlorat sin chans att vara manlig. Han har nämligen kastrerats.
Han fick en tatuering också, när han ändå var sövd. I örat.
Det är ju bara bokstäver och nummer, men ändå.
Så nu är han som matte. En riktig rövare :-)
Veterinären är sanslöst snygg. Fast han är bra också, så Tim var i goda händer.
Jag har försökt ta en bild på honom, för att visa tatueringen, men han vägrar vara stilla.
Jag får vänta tills han bestämmer sig för att sova.
Dessutom har jag målat ytterdörren!
Det var en del år sedan den blev målad. Så jag sa till hyresvärden att om han skaffade färg så skulle jag göra det.
Och det gjorde han.
Och nu har jag alltså målat.
Så här såg det ut när jag målat drygt halva dörren (glömde ju fota innan jag började):
Och efter:
Fint va?
Problemet är ju bara att det nu syns extra tydlig vilket behov väggarna är av att målas.
Och det tänker jag inte göra.
Men dörren är jag nöjd med!
Bild på Tims tatuering kommer sen, när det går att fota honom.
hoppas er en trevlig söndagkväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0