Vildsint snorunge smet ut på äventyr

Hej igen!
Matte tvingade inte mig att skriva igår. Kanske för att hon var borta hela dagen.
En kvinna med onormalt stor mage kom och hämtade henne, sen var hon borta många timmar.
Jag sov.
Men i förgår kväll, då var det lite drama.
När en kompis till matte skulle gå hem, sent på kvällen så det var mörkt, smet snorungen ut.
Han sa ju att han skulle göra det...
Jag följde efter han ut.
Man vet ju aldrig vad han hittar på.
Han for som en vilde hit och dit och överallt, men jag satt på vägen och hade koll på honom.
Plötsligt rusar han mot mig i en jävla fart.
Jag inser vad han tänker göra och lägger mig platt på marken.
Och mycket riktigt:
den jävla snorungen springer rakt över mig.
Och då menar jag verkligen RAKT över mig.
Han trampade alltså på mig.
Jag anser att jag med rätta kallar honom för snorunge.
I vilket fall fortsatte jag hålla koll på honom, det är ju uppenbart att han inte klarar sig själv.
Ibland försvann han in bakom hus, då sprang jag dit och vallade tillbaka honom ut på vägen.
Matte var ju där också, men jag har aldrig sett henne springa in i trädgårdar som vi katter gör
Så jag antar att hon inte sysslar med sånt.
Dessutom är jag snabbare, hon hade aldrig hunnit ifatt honom.
Efter en stund kommer elake Måns
(han heter egentligen Malte men vi kallar honom Måns)
och attackerar snorungen.
Jag kände att det var nödvändigt för mig att göra en insats då.
Som sagt; matte är ju inte den snabbaste jag stött på.
Så jag rusade dit och ställde mig emellan snorungen och Måns.
Jag är rätt nöjd med den insatsen, faktiskt.
Han må vara en snorunge, men ingen jävel ska komma och slå min sidekick.
Tillslut fick matte tag i honom, så då var det lugnt igen.
Igår kväll smet han ut igen när matte kom hem.
jag gick ut med honom och vaktade honom då också.
matte brydde sig av någon anledning inte om att gå ner med oss.
I en timme vaktade jag honom, men nu var han lugnare och verkade klara sig själv så då gick jag in.
Han var ute i 3 och en halv timmar.
Det var länge.
Men han kom hem oskadd så jag antar att han klarar sig bra nu.
Han är ute nu också.
Jag tror att han älskar att vara ute.
Bra för honom.
Och nu ska jag också dra ut, så hejdå.
/Columba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0