Om att göra en slags pudel

Jag skrev tidigare idag att jag tycker att alliansen gör rätt i att satsa på småföretagare.
Jag blev klokare ikväll.
Och insåg att det var fel.
Jag tittade nyss på ett valprogram.
Det visade sig att de ändringar alliansen gjort när det gäller småföretag inte gjort tillräckligt stor skillnad.
På fyra år.
Jag har gått på deras eviga snack om småföretagare.
Om hur de ska förbättra deras villkor.
Det verkar nu vara just det; snack.
De sa dessutom att den plan oppositionen tagit fram för småföretagare tilltalar småföretagarna själva mer.
Den är tydligen mer konkret.
Ibland är det jävligt najs att ha fel.
Känns bara lite dumt att ha begått generalfelet:
gått på deras snack.
Trott att det inte var snack utan hockey.
Fast det slår mig nu att min tatuerare faktiskt sagt samma sak.
I vilket fall,
jag får göra en pudel:
oppositionen verkar vara bättre även här.
På pappret i alla fall.
Hur det blir i verkligheten återstår förhoppningsvis att se.
För er som undrar:
min röst ligger på vänsterpartiet.
Det har den alltid gjort.
Jag är röd som fan, passionens färg.
/LaCinna rodnar något men känner samtidigt en behaglig känsla av tillfredsställelse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0