Sömnproblem

Nu vet jag med säkerhet: min härliga lilla "kompis" hade somnat.
Konstigt, med tanke på att han släckt ner lägenheten och gått och lagt sig.
Fast han hörde inte av sig själv.
Jag skickade ett mess till honom igår och bad honom ta med en sak han lånat av mig till studion så att jag skulle kunna hämta det där.
Då svarade han och bad om förlåt tre gånger och skrev att han inte vågat ringa och att han förstår att jag är arg.
Det irriterar mig faktiskt ännu mer, att han inte har stake nog att ringa och be om ursäkt när han gjort en sådan sak. Det är ju löjligt att jag ska behöva kontakta honom för att få en ynklig ursäkt (vilket i och för sig inte förändrar situationen och därmed är meningslös, men det visar åtminstone att han fattar att det inte var en helt okej grej).
Jag har i alla fall sagt till honom att det här inte går att laga. Bryr man sig inte mer än så förtjänar man inte att få vistas i min närhet :-), och så enkelt är det med det.
Är jag för hård?
Idag har jag varit i stan och köpt en ny handväska (fast jag åkte in i annat ärende egentligen)
Jag har nämligen bara handväskor med korta handtag,
som man alltså måste hålla i handen.
Och vissa dagar måste jag gå med kryckor eftersom jag har problem med ryggen, och då funkar det dåligt med en handväska som man måste hålla i handen.
Så jag köpte en med lång rem som jag kan hänga över axeln istället.
Så var det problemet löst.
:-)
Nu ska jag käka fisk med nypotatis, äpple och morötter. Och lite citron på det, såklart.
/LaCinna funderar ändå på om jag slarvar bort något som är bra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0