Äntligen!! Mina tatueringar

Nu har jag äntligen fått mina tatueringar fotade (tack Daniel!) så att jag kan dela med mig av den skönhet jag lever med (:-D )
Alla gillar inte tatueringar. Som mamma och Annika. Och det är naturligtvis helt okej. Men om man väl börjar tatuera sig är risken stor att man, liksom jag, blir hooked. Tur att jag är fattig student, annars hade jag varit täckt av tatueringar vid det här laget.
Här kommer de i alla fall:
Det här är min nyaste tatuering,, det är drygt två månader sedan jag gjorde den. Men också min äldsta. De japanska tecknen i mitten är mitt namn och den gjorde jag strax efter att jag fyllt 18 år, för 12 år sedan alltså.
Så tecknen är min äldsta tatuering, och blommorna den nyaste.
Den här tatueringen gjorde jag för...jag är inte säker men kanske tre år sedan.
Det viktigaste i livet, för att leva ett lyckligt liv, är kärlek och att aldrig stå still, aldrig nöja sig, aldrig stagnera enligt mig. Det är vad den här tatueringen står för. Det som är viktigast i mitt liv.
Många reagerar när de ser ordet revolution. Deras tankar vandrar iväg till de blodiga revolutioner vi känner till från historian i till exempel Frankrike, Ryssland och Kina. Men en revolution handlar inte om blod och ond död, det handlar om förändring. Om att kämpa för att förändra något som inte är bra till något som är bra.
Det kan handla om stora revolutioner som omvälver ett helt land eller till och med världen, som till exempel den industriella revolutionen i England. Men det kan också handla om att revolutionera sitt eget liv, att för sin egen skull förändra det till något bättre. Den revolutionen är precis lika viktig för varje människa.
Men för att en revolution ska vara bra behöver den genomföras med kärlek. Kärlek till sig själv, och till andra människor. Kärleken i sig kan också revolutionera ett liv. Så allt hänger ihop. Därför är det här mina ledord genom livet.
Här är en annan tatuering med en djup, andlig innebörd.
Den heter En krigare och en fjäril. Det är en alldeles egenkomponerad yin och yang-symbol.
Indianen, krigaren, står för styrka, mod, kampen för livet och för sin rätt, tradition, kärleken till naturen. Men också för det krigiska.
Fjärilen står för skönhet, frihet och början på något nytt (puppan som spricker upp och föder en fjäril). Men också för bräcklighet.
Som helhet, fjärilen och krigaren tillsammans, handlar om en strävan jag har att lära mig när det är tid att kämpa och kriga, och när det är dags att låta situationen vara och gå. Jag tror att de flesta människor lägger för mycket energi på sådant vi inte kan förändra eller inte vinner på att lägga tid på att förändra det (som att försöka få idioter att förstå att de är idioter). Samtidigt som vi ibland viker oss i situationer där vi faktiskt borde ställa oss upp och slåss, om det så handlar om att slåss för sig själv eller att hjälpa människor som av någon anledning inte kan slåss för sig själva.
Den här tatueringen hjälper mig att tänka på det varje dag, att minnas den strävan. För jag tror att det gör mig till en lyckligare människa.
Det här är en impulstatuering. Jag var och fyllde i ett par tatueringar, och när det var färdigt kände inte tatueraren för att gå hem utan undrade om jag inte ville göra en ny tatuering. Så då knåpade vi ihop denna. Och jag tycker att den är så jävla söt! Döskalla heter hon.
Jag har ett par tatueringar till men de får ni inte se av olika anledningar.
Puss & kram & hyfsat grovt hångel
/LaCinna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0