Jag vet att min befriare finns

En pojke frågar sin pappa en dag:
-Pappa, vill du springa ett marathon med mig?
-Ja, visst kan vi göra det, min son.
Och de springer ett marathon tillsammans, trots att pappan inte längre är ung och lider av en hjärtsjukdom.

Ett tag senare frågar pojken sin pappa:
-Pappa, kan du springa ännu ett marathon med mig?
Pappan svara återigen ja.
Och de genomför ännu ett marathon. Tillsammans.

Senare säger sonen till sin pappa:
-Pappa, snälla, skulle du vilja genomföra Ironman med mig? 
 (Ironman är det tuffaste triathlonet någonsin i världen.
 Man simmar 4 km, cyklar 180 km, och springer 42 km i ett streck)
Pappan svarar:
- Naturligtvis vill jag genomföra Ironman med dig , min son.

Och det gjorde de. Tillsammans

Här är deras resa genom Ironman, det tuffaste triathlonet i världen.
Från början till slut.






Hur vackert är det inte?

Jag är inte bölig av mig, men jag grät.
Av den anledningen att det här är beviset på hur stark och hur viktig kärleken är.

Utan den är vi ingenting.
Den befriar oss.
Den ger oss meningen med livet. I vardagen.
Den har kraft att spränga alla gränser.

Så med kärlek 
P&K
                                       
/LaCinna på uppdrag med det enda viktiga budskapet i den värld vi lever i idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0