Om att spana från balkongen

Hej!
Det är Tim här igen!
Idag får jag vara ute på balkongen medans matte slöstädar.
Det låter jättekonstigt här ute, det är ett jäkla oljud.
Det liksom brummar...eller nåt.
Jag vet inte vad det är, men det har något med gräset att göra i alla fall.
Jag har försökt titta lite vad den gör, men mest jagar jag flugor.
Och getingar, fast det säger matte att jag inte får.
Hon säger något om att jag kanske inte får fira jul igen om jag äter dem.
Men jag har ju aldrig firat jul.
Spindlarna går att äta också. Då blir matte glad.
Ibland hoppar jag upp på räcket och balanserar.
Jag har bra balans
Man ser mycket mer där uppifrån.
Columba är inte hemma, hon har varit borta jääääätelänge.
Snart ett dygn.
Jag undrar vad hon gör.
Fast...
...jag fick ju sova hos matte i natt eftersom hon inte var hemma.
Men jag saknar henne lite ändå,
det är så roligt att hoppa på henne.
Men åh, surmatte!
Jag vill ju ut och springa
och eftersom matte bara låter mig va på balkongen
tänkte jag att jag tar saken i egna tassar
och hoppar från balkongen.
Då blev matte skitsur som vanligt och undrade om jag var dum i huvudet.
Det är jag inte alls!
Jag skulle ju bara ut och leta upp Columba.
Typiskt att hon kom på på mig!
Ett behagligt hopp på magen
/Tim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0